Nettnytt fra 2. trinn - Byen vår

En gruppe leketøysbygninger

I 7 uker har elevenes ønsker og kreativitet vært i fokus. Vi har stemt frem bynavn, lagd byregler, snakket om tema for byen, stemt frem ukens borgermester, byvåpen, lagd hus, bygninger, veier og bykart. For å sikre oss turister har vi også lagd verdens fineste bybrosjyre, og vi har også sørget for at mange jobber er representert i byen vår. Elevene har valgt hvert sitt yrke og intervjuet hverandre om yrkene.

2b city.jpeg Hotell 2.jpg

Visste dere at det har kostet penger å gå på do i timene hos oss? Og at det har vært mulig å tjene penger ved å rose andre klassevenner? Med egen lommebok og byens bank har vi jobbet mye med regning og veksling for å gjennomføre alle utgifter og inntekter.

Mandag ble vi dessverre røvet! En tyv stjal bypengene våre! Krise! Med beskrivende etterlysningsplakater håper vi tyven blir tatt, og at bypengene kommer tilbake i tide til fredagens byfest.
Vi krysser fingrene og håper på en lykkelig slutt på en veldig gøyal og lærerik temaperiode.

Smil fra store og små på 2. trinn

En gruppe leker på et bord
Et papphus
Bybilde