Sosiallærer på høyt nivå

Sosiallærer Roar Tiller

Skrevet av Sarah, Juliane og Andrea Marie i 6C

-Det er ikke noe dumt med jobben, alt er bra og det er jo det viktigste!

Sarah, Juliane og Andrea har kommet på Vinderen skole å intervjuet Roar (sosiallærer) de kom inn på lærerværelset på skolen og Roar kom løpende ut av kontoret sitt med kaffekoppen i hånda. Vi gikk inn på kontoret hans å så litt tegninger, blader og bøker rundt om kring oss. Det var rett å slett litt rotete. Sikkert fordi han har så mye å gjøre! Han svarte med noen super duper bra svar, så her kommer spørsmålene:

Hva er en sosiallærer?

En sosiallærer er en som skal jobbe med at alle skal ha det best mulig i klasserom, friminutt og fritid.

Hvorfor ville du bli en sosiallærer?

Jeg ville bli en sosiallærer fordi jeg liker å snakke med barn og ungdom. Det er veldig viktig for meg at barn skal ha det bra på skolen, i friminuttene og i klasserommet.

Det er veldig ålreit å være sosiallærer her på Vinderen skole , det er veldig gode kollegaer og venner. Det er også akkurat passe mye jobb!

Roar jobbet som lærer på videregående skole, og er utdannet siviløkonom. Han har også studert  pedagogikk, og han jobbet en periode som spesialpedagog.

Hvordan endte du opp på Vinderen skole?

Jeg søkte om å bli sosiallærer, jeg gikk derfor på 2 møter og fikk dermed jobben som sosiallærer

Har personalet tatt deg mot på en bra måte?

Roar er rask med å svare -På en super duper måte! De er veldig hygglige, snille og omsorgsfulle.

Det er ikke noe dumt med jobben, alt er bra og det er jo det viktigste!

Hva drømte du om å bli da du var liten?

Da ville jeg så gjerne bli en lærer, det betyr bare at drømmer går i oppfyllelse, fordi jeg har vært en lærer, og er en type lærer også!  Da jeg var liten var jeg ganske sjenert, men det har heldigvis endret seg. Nå er jeg en person som liker å møte nye folk og prate med dem.

Hva var favorittfaget ditt på skolen? Og hvorfor?

Jeg likte matte best, jeg liker og jobbe med logikk og regning! Jeg liker og løse grubliser, det er en deilig følelse når man har løst en vanskelig grublis!

Hvordan var din favoritt lærer på barneskolen?

Han tok en lang tenkepause før han sa dette: Favorittlæreren min var en mann, jeg husker ikke hva han het, men han var så snill og han lyttet til oss og var en lærer som jobbet for at det skulle være bra klassemiljø og at alle skal ha det best mulig. Jeg er veldig stolt over at han var en av læreren våre!

Hva syntes du var den største forskjellen mellom da du gikk på skole og nå, når vi går på skole?

Den største forskjellen i dag må vel ha vært at vi ikke hadde teknologi, vi hadde ikke telefon, og når vi skulle se litt på tv, så var det kun TRE kanaler, men da var vi ikke vant til at det skulle være noe mer!

Dette er vårt intervju med Roar. Vi håper dere likte det og at dere lærte mer om den snille sosiallæreren som arbeider som en sosiallærer på høøøøyt nivå.