Strategisk plan

Vinderen skoles profil

Vinderen skoles visjon Med lyst for læring realiseres gjennom profesjonelle og dyktige ansatte, et godt psykososialt miljø og et sterkt foreldreengasjement. De ansatte på skolen har troen på at alle elever har et stort læringspotensiale som vi hjelper dem å realisere. Gjennom elevmedvirkning ønsker vi å få inn elevstemmen for å øke elevenes motivasjon og gjøre undervisningen relevant.

Vi ønsker å ruste elevene våre for livslang læring ved å ha fokus på metalæring og inkluderende undervisning. Elevene blir hele tiden oppfordret til å forklare hvordan de har tenkt. På Vinderen er utforskning, kritisk tenkning, prøving og feiling en essensiell del av læringsprosessen. For å realisere elevenes fulle potensiale må vi sørge for store nok utfordringer. Elevene må ned i læringsgropa. Det krever både innsats og frustrasjon på veien mot mestring og progresjon.

Skolens strategiske plan er utarbeidet i samarbeid mellom ansatte og skolens ledelse. Gjennom seminar med skolens plangruppe har det pedagogiske personalet sammen med skolens ledergruppe lagt grunnlaget for strategisk plan gjennom blant annet SWOT-analyse. Strategisk plan er vedtatt av i skolens driftsstyre i januar 2024 og gjennomgås med grunnskoledirektør. I 2024 ønsker vi å ha fokus på videre utvikling av profesjonsfellesskapet og undervisningskvalitet for å ta ut elevenes læringspotensial. Vi har styrket samarbeidstid for det pedagogiske personalet for å ta ut kollektiv kapasitet og arbeide med LK20. Skolen har et sterkt fokus på nærvær og har tett samarbeid med skolehelsetjenesten. Gjennom inkluderende undervisning ønsker vi at alle elever skal føle seg som en del av skolefellesskapet.